students_in_istanbul Karjeros centrų tikslas motyvuoti absolventus likti dirbti Lietuvoje
 
Lietuvoje mažėjant gyventojų skaičiui, kasmet 7-8% mažėja ir stojančiųjų į universitetus, kolegijas, profesinio rengimo centrus. Siekdami sudominti karjeros perspektyvomis Lietuvoje ir Šiauliuose, miesto aukštųjų mokyklų karjeros centrai susiduria su įvairiomis problemomis:
 
motyvacijos stoka, kompetencijos trūkumu, vidurinio lavinimo ir profesinių bei aukštųjų mokyklų nesusikalbėjimu – ruošiami pertekliniai socialinių sričių specialistai, nors iš tiesų trūksta tiksliuosius ir technologijos mokslus išmanančių specialistų, per dideli jaunuolių lūkesčiai, netinkamas pasirengimas darbo rinkai.
 
Susitikime su Šiaulių pramonininkais karjeros centrų atstovai teigia, kad motyvuotam studentui susirasti darbą nėra sunku. Pasak Šiaulių valstybinės kolegijos karjeros centro specialistės Skaistės Buivytės, kolegijos absolventai paklausūs šalies ir regiono darbo rinkai – net apie 80 proc. jų sėkmingai įsidarbina. Sėkmingiausiai įsidarbina elektros, energetikos, transporto inžinieriai, apskaitos, finansų specialistai. Net 37 proc. absolventų studijų baigimo dieną jau dirba, ištęstinių studijų – net 65 proc. absolventų.
 
Dalyvavę susitikime Šiaulių aukštųjų mokyklų karjeros centrų atstovai pažymėjo, kad dauguma baigiančiųjų studentų jau yra numatę būsimas darbo vietas, tam labiausiai pasitarnauja studentų atliekamos praktikos įmonėse. Daugiau kaip 50 proc. studentų praktikų metu patys užsirekomenduoja, todėl neretai darbdavys pasiūlo darbo vietas.
 
Šiaulių regiono verslininkai išsakė poziciją, kad studentus reikia kuo anksčiau įtraukti į darbo rinką, skatinti dalyvauti susitikimuose su potencialiais darbdaviais.
 
Šiaulių pramonininkų asociacijos įmonės vis dažniau susiduria su darbuotojų stygiumi, tad studentai yra kviečiami atlikti praktikas ir susipažinti su įmonės veikla nuo pat pirmojo kurso.
 
Susitikimo metu aptarta, kaip glaudžiai bendradarbiauti įmonėms ir studentams, stiprinti visapusiškesnį, kūrybiškesnį būsimo darbuotojo parengimą darbo rinkai.